တစ္သက္မွာ တစ္ခါဖူးေျမာ္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွသည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ အံေတာ္

Zaw Gyi

အောက်တွင် Unicode နှင့် ဖတ်ရှု့နိုင်ပါသည်

တစ္သက္မွာတစ္ခါ ဖူးျမႇော္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွတဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အံေတာ္ကို ဖူးလိုက္ပါ

ကံထူးလို႔ ဖ်ာပုံသူဖ်ာပုံသားမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ တစ္ျပည္လုံးမွာရွိတဲ့

ဖူးခ်ိန္တန္ ဖူးထိုက္လို႔.ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရလို႔ ထင္ပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ ကေလးဘဝတည္းက ဘိုးဘိုး ၊ဘြားဘြား၊ဘိုေဘး အစဥ္အဆက္ကတည္းက ဖ်ာပုံမွာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား

အံေတာ္ႏွင့္ ဆံေတာ္တစ္ဆူ ကိမ္းဝပ္ေနတယ္လို႔ သိခဲ့ရပါတယ္ ေရွးေဟာင္း သမိုင္းအစဥ္အလာအရ ေရွးက်တဲ့ ၿမိဳ႕ေတြက အမည္ႏွစ္လုံးတည္းနဲ႕ အမည္ေပးခဲ့တဲ့ တခ်ိန္ကမြန္ေဒသေတြေပါ့။

ပုဂံ၊ရန္ကုန္၊တြံေတး၊ဒလ၊သထုံ၊ဖ်ာပုံ၊ပုသိမ္၊စတဲ့ ေရွးက်တဲ့ ၿမိဳ႕ေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့။ အဲအထဲမွာ မြန္ဘုရင္မ်ား အဆက္ဆက္အုပ္စိုးခဲ့တဲ့ ဖ်ာပုံ

ဆိုတဲ့ ထမင္းေဈးၿမိဳ႕ကေလး တစ္ခုလည္း ပါဝင္ခဲ့တာေပါ့၊ က်ိဳက္ပတိုင္း ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ျမန္မာ သကၠရာဇ္(၆၀၀)ခုႏွစ္မွာ တည္ထားကိုး ကြယ္ခဲ့တယ္ လုပ္ဥကုန္ က်ိဳက္ခမြမ္ ေစတီေတာ္ကို ျမန္မာ

သကၠရာဇ္ ၉၀၀)ခုႏွစ္မွာ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာတစ္နိုင္ငံ လုံးမွာ ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ခေရပင္ေဇာက္ထိုးပါက္တဲ့ ၿမိဳ႕ဆိုလို႔ ဖ်ာပုံၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ပါဘဲ။

ဖ်ာပုံက ေရွးဘုရင္ေတြအဆက္ဆက္ အုပ္စိုးခဲ့စဥ္က ရန္ကုန္၊ဒလ အပိုင္းေပါ့။

ဖ်ာပုံကို မြန္ဘုရင္အဆက္ဆက္က ေအာင္ေျမလို႔ သက္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္၊ ယုံၾကည္ခဲ့ၾကတယ္ဖ်ာပုံကို မင္းေဘးေရေဘးအစရွိတဲ့ ေဘးအႏၲရာယ္အေပါင္းမွ ကင္းလြတ္ေစရန္ ကင္းေဝးေစရန္အတြက္

ေရွ႕ထုံးနန္းစဥ္လာအရ ဖ်ာပုံကို အလယ္တည့္တည့္ထား၍ ကိုးနဝင္းရိုက္ၿပီး တည္ခဲ့ပါတယ္။

ဖ်ာပုံကို ဗဟိုျပဳၿပီး ဖ်ာပုံပတ္ပတ္လည္မွာ ႀကီးနဲ႕ဆုံးတဲ့ ႐ြာႀကီး (၉)႐ြာ၊ ေလးနဲ႕ ဆုံးတဲ့ ႐ြာႀကီး(၉)႐ြာ ပတ္ကာဝိုင္းလို႔တည္ခဲ့တာပါ။

ဥပမာ အေနနဲ႕ေျပာျပရင္ သလိတ္ႀကီး၊သလိတ္ကေလး။ အျခားႀကီး အျခာေလး၊

မေငးႀကီး၊မေငးေလး၊စေသာ အဲဒီလို လိုႀကီးနဲ႕ဆုံး ေလးနဲ႕ဆုံးတဲ့ ႐ြာေတြေပါ့ ေရွ႕အဆက္ဆက္ မြန္ အေခၚအေခါေတြက ယေန႕အခ်ိန္က်န္ရစ္ေနဆဲပါ ေရွ႕ဘက္ကမ္း၊အေနာက္ဘက္ကမ္းေပါ့။အ

ခုအေရွ႕ဘက္ကမ္းဆိုတာက မြန္ျပည္နယ္ ေရး စတဲ့ေနရာကိုေခၚေဝၚသမုတ္ခဲ့တာေပါ့၊ အေနာက္ဘက္ကမ္း ဆိုတာက ယခု ဖ်ာပုံၿမိဳ႕ကို အေနာက္ဘက္ကမ္းလို႔ ေခၚေဝါ သမုတ္ခဲ့တာပါ။

တစ္သက္မွာတစ္ခါ ဖူးေျမာ္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွသည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အံေတာ္သမိုင္းကို ခဏေလး ထားလိုက္ပါေတာ့ ရွည္သြားမွာဆိုးလိုပါ။

အဲဒိအခ်ိန္မ္တိုင္ကတည္း က ဖ်ာပုံ မွာ ျမတ္စြာဘုရားအံေတာ္ႏွင့္ ဆံေတာ္ တစ္ဆူ ကိမ္းဝပ္ခဲ့တယ္ သမိုင္းရွိခဲ့တယ္။

အဲဒီသမိုင္းက ျဖစ္နိုင္ေျခရွိတယ္၊ဘယ္ေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ျဖစ္နိုင္ေျခရွိတယ္ ။ပင္လယ္လမ္းေၾကာင္းကေနၿပီး ျမတ္စြာဘုရားဆံေတာ္ ပင့္ခဲ့တာေလ အခုဖ်ာပုံ ေကာ့မႉး-တြံေတး -ဒလ လမ္းတေလ်ာက္မွာေရွ႕ေဟာင္းေစတီေတြ

အေျမာက္အမ်ား အဲဒိလမ္းအတိုင္းမွာရွိတဲ့ ဆံေတာ္ႀကိဳေစတီေတာ္ ရွိတယ္တယ္ေလ တြံေတးမွာေပါ့ ထားလိုက္ပါေတာ့ အခုဖ်ာပုံမွာရွိတဲ့ အံေတာ္က ျမတ္စြာဘုရား အံေတာ္လို သိရတယ္ ဖ်ာပုံမွာ

ကိမ္းဝပ္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းရာေပါင္းမက ကိမ္းဝပ္ေနတာ ပါ။

အံေတာ္ ဘယ္ကႂကြလာလည္း ဆိုေတာ့ ရေသႀကီးတစ္ပါးက

ယခု သရက္ၿမိဳ႕နယ္ေပါ့။အဲဒိအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ေတာႀကီးျဖစ္ေနရင္ ျဖစ္ေနမွာပါ။ အဲဒီၿမိဳ႕အပိုင္ ႐ြာကေလးတစ္႐ြာ ေတာထဲတရားထိုင္အားထုတ္ေနစဥ္ ေတာ

နက္ထဲမွာရွိတဲ့ ထုံးျဖဴေစတီ အပ်က္ႀကီးထဲကေန ေရာင္ေတာ္ေတြ ကြန႔္ျမဴးေနလို႔ ရေသႀကီးတစ္ပါးက ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ခဲ့ရာ ဖ်ာပုံ ယခုမင္းေက်ာင္း၊ သိုသိုသိပ္သိပ္

ကိမ္း ဝတ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ေခတ္အဆက္ဆက္ မသမားသူေတြရဲ႕ ခိုးယူလုယက္မႈေတြ ခံခဲ့ရမည္စိုးးရိမ္ေသာေၾကာင့္

ေရွးဘုရင္မ်ားနဲ႕ ရေသ့ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအဆက္ဆက္ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ေသာ ေနရာေတြေျပာင္းေ႐ြ႕ကိမ္းဝပ္ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

တစ္သက္မွာတစ္ခါ ဖူးေျမာ္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွသည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အံေတာ္ ယခု ဖ်ာပုံၿမိဳ႕

ေခ်ာင္းတြင္းေက်း႐ြာ ျမတ္ဘုန္းပြင့္ျမတ္စြာဘုရားႀကီး ပရဝန္း၌ သမိုင္းအရ ဖ်ာပုံမင္းေက်ာင္း မွ ေျပာင္းေ႐ြ႕

ကိမ္းဝပ္ေတာ္မူေနသည္မွာ နစ္ေပါင္းရာခ်ီေနပါၿပီ ယေန႕ ဘုန္းဘုန္းေလ်ာက္ထားၿပီး ဓာတ္ပုံရိုက္ခြင့္ ပူေဇာ္ခြင့္ ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။

သမိုင္းသုေသန ဦးစီးဌာန မွလည္း အံေတာ္အစစ္ မဟုတ္မဟုတ္သုေတသနလုပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ ။

အံေတာ္အစစ္ျဖစ္ပါကလည္းနစ္ရာေထာင္ခ်ီကိန္းဝပ္ေနေသာဖ်ာပုံၿမိဳ႕ကေလး မွာေနာင္လာေနာင္သားမ်ားသာသနာျပဳနိုင္ေရးအတြက္ စဥ္းစားေပးပါရန္။

ဓာတ္ပုံ မွတ္တမ္းနင့္တကြ ပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရနိုင္ရန္အတြက္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္

ကံစပ္လို႔ သမိုင္းတစ္ခုကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့နိုင္ပါၿပီ။

အတည္ျပဳဖို႔ကသမိုင္းသုေတသနကပါ။ဆက္လက္ၿပီး ေရွ႕ေဟာင္း သမိုင္းဝင္ေတြ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

Source ; ေက်ာ္စိုးမိုး

Unicode

တစ်သက်မှာတစ်ခါ ဖူးမြှော်ဖို့ ခဲယဉ်းလှတဲ့ ဗုဒ္ဓမြတ်စွာဘုရားရဲ့ အံတော်ကို ဖူးလိုက်ပါ ကံထူးလို့ ဖျာပုံသူဖျာပုံသားများနှင့် မြန်မာ တစ်ပြည်လုံးမှာရှိတဲ့

ဖူးချိန်တန် ဖူးထိုက်လို့.ဖူးမျှော်ခွင့်ရလို့ ထင်ပါပြီ။ ကျွန်တော် ကလေးဘဝတည်းက ဘိုးဘိုး ၊ဘွားဘွား၊ဘိုဘေး အစဉ်အဆက်ကတည်းက ဖျာပုံမှာ ဗုဒ္ဓမြတ်စွာဘုရား

အံတော်နှင့် ဆံတော်တစ်ဆူ ကိမ်းဝပ်နေတယ်လို့ သိခဲ့ရပါတယ် ရှေးဟောင်း သမိုင်းအစဉ်အလာအရ ရှေးကျတဲ့ မြို့တွေက အမည်နှစ်လုံးတည်းနဲ့ အမည်ပေးခဲ့တဲ့ တချိန်ကမွန်ဒေသတွေပေါ့။

ပုဂံ၊ရန်ကုန်၊တွံတေး၊ဒလ၊သထုံ၊ဖျာပုံ၊ပုသိမ်၊စတဲ့ ရှေးကျတဲ့ မြို့တွေ အများကြီးပေါ့။ အဲအထဲမှာ မွန်ဘုရင်များ အဆက်ဆက်အုပ်စိုးခဲ့တဲ့ ဖျာပုံ

ဆိုတဲ့ ထမင်းဈေးမြို့ကလေး တစ်ခုလည်း ပါဝင်ခဲ့တာပေါ့၊ ကျိုက်ပတိုင်း စေတီတော်မြတ်ကြီးကို မြန်မာ သက္ကရာဇ်(၆၀၀)ခုနှစ်မှာ တည်ထားကိုး ကွယ်ခဲ့တယ် လုပ်ဥကုန် ကျိုက်ခမွမ် စေတီတော်ကို မြန်မာ

သက္ကရာဇ် ၉၀၀)ခုနှစ်မှာ တည်ထားကိုးကွယ်ခဲ့ပါတယ်။

မြန်မာတစ်နိုင်ငံ လုံးမှာ ရှိတဲ့ မြို့ပေါင်းများစွာမှာ ခရေပင်ဇောက်ထိုးပါက်တဲ့ မြို့ဆိုလို့ ဖျာပုံမြို့ တစ်မြို့ပါဘဲ။

ဖျာပုံက ရှေးဘုရင်တွေအဆက်ဆက် အုပ်စိုးခဲ့စဉ်က ရန်ကုန်၊ဒလ အပိုင်းပေါ့။

ဖျာပုံကို မွန်ဘုရင်အဆက်ဆက်က အောင်မြေလို့ သက်မှတ်ခဲ့ကြတယ်၊ ယုံကြည်ခဲ့ကြတယ်ဖျာပုံကို မင်းဘေးရေဘေးအစရှိတဲ့ ဘေးအန္တရာယ်အပေါင်းမှ ကင်းလွတ်စေရန် ကင်းဝေးစေရန်အတွက်

ရှေ့ထုံးနန်းစဉ်လာအရ ဖျာပုံကို အလယ်တည့်တည့်ထား၍ ကိုးနဝင်းရိုက်ပြီး တည်ခဲ့ပါတယ်။

ဖျာပုံကို ဗဟိုပြုပြီး ဖျာပုံပတ်ပတ်လည်မှာ ကြီးနဲ့ဆုံးတဲ့ ရွာကြီး (၉)ရွာ၊ လေးနဲ့ ဆုံးတဲ့ ရွာကြီး(၉)ရွာ ပတ်ကာဝိုင်းလို့တည်ခဲ့တာပါ။

ဥပမာ အနေနဲ့ပြောပြရင် သလိတ်ကြီး၊သလိတ်ကလေး။ အခြားကြီး အခြာလေး၊

မငေးကြီး၊မငေးလေး၊စသော အဲဒီလို လိုကြီးနဲ့ဆုံး လေးနဲ့ဆုံးတဲ့ ရွာတွေပေါ့ ရှေ့အဆက်ဆက် မွန် အခေါ်အခေါတွေက ယနေ့အချိန်ကျန်ရစ်နေဆဲပါ ရှေ့ဘက်ကမ်း၊အနောက်ဘက်ကမ်းပေါ့။

အခုအရှေ့ဘက်ကမ်းဆိုတာက မွန်ပြည်နယ် ရေး စတဲ့နေရာကိုခေါ်ဝေါ်သမုတ်ခဲ့တာပေါ့၊ အနောက်ဘက်ကမ်း ဆိုတာက ယခု ဖျာပုံမြို့ကို အနောက်ဘက်ကမ်းလို့ ခေါ်ဝေါ သမုတ်ခဲ့တာပါ။

တစ်သက်မှာတစ်ခါ ဖူးမြော်ဖို့ ခဲယဉ်းလှသည့် ဗုဒ္ဓမြတ်စွာဘုရားရဲ့ အံတော်သမိုင်းကို ခဏလေး ထားလိုက်ပါတော့ ရှည်သွားမှာဆိုးလိုပါ။

အဲဒိအချိန်မ်တိုင်ကတည်း က ဖျာပုံ မှာ မြတ်စွာဘုရားအံတော်နှင့် ဆံတော် တစ်ဆူ ကိမ်းဝပ်ခဲ့တယ် သမိုင်းရှိခဲ့တယ်။

အဲဒီသမိုင်းက ဖြစ်နိုင်ခြေရှိတယ်၊ဘယ်ကြောင့်လည်းဆိုတော့ ဖြစ်နိုင်ခြေရှိတယ် ။ပင်လယ်လမ်းကြောင်းကနေပြီး မြတ်စွာဘုရားဆံတော် ပင့်ခဲ့တာလေ အခုဖျာပုံ ကော့မှူး-တွံတေး -ဒလ လမ်းတလျောက်မှာရှေ့ဟောင်းစေတီတွေ

အမြောက်အများ အဲဒိလမ်းအတိုင်းမှာရှိတဲ့ ဆံတော်ကြိုစေတီတော် ရှိတယ်တယ်လေ တွံတေးမှာပေါ့ ထားလိုက်ပါတော့ အခုဖျာပုံမှာရှိတဲ့ အံတော်က မြတ်စွာဘုရား အံတော်လို သိရတယ် ဖျာပုံမှာ

ကိမ်းဝပ်နေတာ နှစ်ပေါင်းရာပေါင်းမက ကိမ်းဝပ်နေတာ ပါ။

အံတော် ဘယ်ကကြွလာလည်း ဆိုတော့ ရသေကြီးတစ်ပါးက

ယခု သရက်မြို့နယ်ပေါ့။အဲဒိအချိန်တုန်းကတော့ တောကြီးဖြစ်နေရင် ဖြစ်နေမှာပါ။ အဲဒီမြို့အပိုင် ရွာကလေးတစ်ရွာ တောထဲတရားထိုင်အားထုတ်နေစဉ် တော

နက်ထဲမှာရှိတဲ့ ထုံးဖြူစေတီ အပျက်ကြီးထဲကနေ ရောင်တော်တွေ ကွန့်မြူးနေလို့ ရသေကြီးတစ်ပါးက ပင့်ဆောင်ပူဇော်ခဲ့ရာ ဖျာပုံ ယခုမင်းကျောင်း၊ သိုသိုသိပ်သိပ်

ကိမ်း ဝတ်တော်မူခဲ့ပါတယ်။ခေတ်အဆက်ဆက် မသမားသူတွေရဲ့ ခိုးယူလုယက်မှုတွေ ခံခဲ့ရမည်စိုးးရိမ်သောကြောင့်

ရှေးဘုရင်များနဲ့ ရသေ့ဆရာတော်ကြီးများအဆက်ဆက် လုံခြုံစိတ်ချသော နေရာတွေပြောင်းရွေ့ကိမ်းဝပ် ပူဇော်ခဲ့ကြပါတယ်။

တစ်သက်မှာတစ်ခါ ဖူးမြော်ဖို့ ခဲယဉ်းလှသည့် ဗုဒ္ဓမြတ်စွာဘုရားရဲ့ အံတော် ယခု ဖျာပုံမြို့

ချောင်းတွင်းကျေးရွာ မြတ်ဘုန်းပွင့်မြတ်စွာဘုရားကြီး ပရဝန်း၌ သမိုင်းအရ ဖျာပုံမင်းကျောင်း မှ ပြောင်းရွေ့

ကိမ်းဝပ်တော်မူနေသည်မှာ နစ်ပေါင်းရာချီနေပါပြီ ယနေ့ ဘုန်းဘုန်းလျောက်ထားပြီး ဓာတ်ပုံရိုက်ခွင့် ပူဇော်ခွင့် တောင်းခဲ့ပါတယ်။

သမိုင်းသုသေန ဦးစီးဌာန မှလည်း အံတော်အစစ် မဟုတ်မဟုတ်သုတေသနလုပ်ပေးစေချင်ပါတယ် ။

အံတော်အစစ်ဖြစ်ပါကလည်းနစ်ရာထောင်ချီကိန်းဝပ်နေသောဖျာပုံမြို့ကလေး မှာနောင်လာနောင်သားများသာသနာပြုနိုင်ရေးအတွက် စဉ်းစားပေးပါရန်။

ဓာတ်ပုံ မှတ်တမ်းနင့်တကွ ပူဇော်ဖူးမျှော်ခွင့်ရနိုင်ရန်အတွက် တင်ပေးလိုက်ပါတယ်။

ဆရာတော်ကြီးရဲ့ ခွင့်ပြုချက်အရ ကျွန်တော်ရဲ့ ဖူးမျှော်ခွင့်ရတဲ့အချိန်

ကံစပ်လို့ သမိုင်းတစ်ခုကို ဖော်ထုတ်ခဲ့နိုင်ပါပြီ။

အတည်ပြုဖို့ကသမိုင်းသုတေသနကပါ။ဆက်လက်ပြီး ရှေ့ဟောင်း သမိုင်းဝင်တွေ ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်။

Source ; ကျော်စိုးမိုး